Türk Kullanıcıların Bannerlar İle İmtihanı

Türk Kullanıcıların Bannerlar İle İmtihanı

Kimileri için anlık fırsatları takip etmek, kimileri içinse sinir bozucu görmek istenilmeyen bir reklam olan “Banner Reklamlar” ülkemizde nasıl bir süreç yaşıyor merak ediyor musunuz? Sizler için yaptığımız araştırmalar sonucunda bannerların çeşitliliklerine göre gösterdikleri farklılıkları inceleyeceğiz.

Fiyat + Harekete Geçirici Butonlar

Yapılan araştırmalar sonucunda görünen o ki en çok tıklama oranına sahip reklam banner boyutu olan “300 x 250” üzerinde yer vereceğiniz ürün, fiyat ve satın alma etkileşimi sağlayacak butonlar tıklanma oranlarını önemli derecede arttırıyor.

Flat Tasarımlar

Dijital pazarlama trendlerinin her geçen gün değiştiğini düşünürsek reklam banner tasarımlarına da yansıması pek de şaşılacak bir durum olmuyor. Görünen o ki Flat tasarıma sahip bannerların son zamanlarda eski tip tasarımlara nazaran daha fazla tıklamaya sahip olduğu değiştirilemez bir gerçektir.

Logonun Boyutu ve Yeri

Belki de en çok abartılan durum logo yeri ve boyutu olmaktadır. Ziyaretçinin dikkatini çeken bir reklam bannerında gördüğü büyük logo kişiyi bu reklamdan oldukça uzaklaştırıyor. Logonun ideal boyutu ise 300 x 250 boyutlarında maksimum 30 x 30 oranlarına sahip olması gerekiyor.

Reklamların Yayıncı Site İle Alaka Oranı

Reklam oluşturduğunuz alanın yayıncı site ile alakasını hiç değerlendirdiniz mi? Yayıncı sitenin okuyucu kitlesini analiz ettiniz mi? Bu durum alabileceğiniz geri dönüşleri doğrudan etkilemektedir. Örneğin nişan hazırlığı bloğunda vereceğiniz düğün fotoğrafçılığı reklamı iyi geri dönüşler almanıza neden olacaktır. Sebebi ise nişan sürecine hazırlanan bayanların daha düğün sürecine geçmediği için sizin hizmetine ihtiyaç duyacağı malumdur.

Bir önceki yazımız olan SEM’de Erkek Ve Kadın Davranışları başlıklı makalemizde adwords, adwords hizmetleri ve adwords yönetimi hakkında bilgiler verilmektedir.

SEM İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.