Sosyal Medya Pazarlaması Seçenekleri

Sosyal Medya Pazarlaması Seçenekleri

Sosyal medya pazarlaması denince ilk akla gelen yöntemler tabi ki Google Adwords ve Facebook reklamları oluyor. Ancak bu reklam mecralarına artık yenileri de eklendi. İnstagram reklamları gibi… Doğru yönetilen bir hesap, güzel bir grafik tasarım ve başarılı bir yazılım ile kullanıcıya nokta atışı yapılacak harika sosyal medya pazarlaması seçenekleri mevcuttur.

 

Facebook Reklamları:

Facebook Ads belirlenen kitle ve gelişmiş hedefleme seçenekleri ile reklam verenlere doğru bir yönetim yaptıkları taktirde tam on ikiden vurma şansı veriyor. Bildiğiniz üzere kullanıcılar bulundukları semti, yaşını, cinsiyetini ve benzeri kişisel bilgilerini gizli tutsalar da kişisel profillerine ekliyorlar. Bu bilgiler sayesinde reklam verenlere çok gelişmiş araçlar ile tam odaklı müşteri portföyüne özel reklam yapmalarını sağlıyor. Fiyatları konusundaki düşünceler ise göreceli olarak değişmektedir. Kimine göre çok pahalı kimine göre daha fazlasını hak ediyor.

 

Google Reklamları:

Adwords olarak, Google sem kullanıcılarının arama terimlerine özel reklamlar çıkarması durumudur.  Yani kişinin aradığı ürüne özel reklamlar barındıran bu yöntem sayesinde ürün ve piyasa bazlı reklam vermek isteyen kişilerin vazgeçilmezi kesinlikle Adwords reklamlarıdır. Örnek vererek anlatmak gerekirse “siyah x marka rimel satanlar” araması yapan bir kullanıcı reklam veren firmanın “rimel satanlar” kelimesine verdiği reklam sayesinde direkt olarak internet kullanıcısının hedefinde oluyor. Böylelikle hem firma kazanıyor hem de kullanıcı aradığını daha çabuk ve etkili şekilde buluyor.

 

İnstagram Reklamları:

            Facebook Power Editör ile daha yeni hayatımıza giren İnstagram reklamları bu yeniliği ile şuan en çok kullanılan ve denenen reklam türlerinden birisi oldu bile. Belirlediğiniz reklam koşulları ve hedefleme seçenekleri facebook aracılığı ile yapıldığı için yine tam hedefli reklam vermek isteyen firmaların gözde yöntemi olmaya aday oldu. Bilindiği üzere instagram Facebook ve Google’ın aksine sadece görsel medya ile kullanıcılarına ulaşan bir sosyal medya uygulaması, bu sebeple kampanya ve ürün reklamları için biçilmiş kaftan diyebiliriz.

 

Sosyal medya pazarlaması seçenekleri reklam verenlerin ya da reklam ajanslarının hayal gücü ile sınırlıdır aslında. Hangi ürünün reklamı hangi mecrada rağbet görür? Hangi firmanın kampanyası nasıl bir yöntem ile duyurulur? Gibi soruların cevapları bu işi kapsamlı olarak yapan ve sürekli güncel tutan kişi ve ya kurumlar ile bulunabilir.

Bir önceki yazımız olan SEM Kampanyası Oluşturulurken Yapılan 3 Hata başlıklı makalemizde adwords, adwords hizmetleri ve sem hakkında bilgiler verilmektedir.

SEM İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.