SEM’de İzafi Tıklama Oranı Ölçümü

SEM’de İzafi Tıklama Oranı Ölçümü

SEM kampanyalarının Dünya çapında en çok tercih edildiği platform olan Google Adwords bir yenilik ile daha karşımızda oluyor. “İzafi Tıklama Oranı” olarak adlandırdığı “Relative CTR” bir ölçümlendirme ile özellikle görüntülü reklam verenlerin reklamlarının yayınlandığı sitede diğer görüntülü reklamlar baz alınarak nasıl bir tıklama raporuna sahip olduğunu görmenizi sağlıyor.

Bu durum aynı sayfayı paylaştığınız diğer yayıncı ile reklamlarınızı karşılaştırarak sizlere istatistiksel ve kullanıcı odaklı raporlamalar almanızı sağlıyor. Size de görüntülü reklamınızı yeniden optimize ederek sağladığınız faydayı arttırmak kalıyor.

İzafi Tıklama Oranı Optimizasyonu

SEM kampanyalarınız için alacağınız izafi tıklama oranı raporuna dayalı olarak görüntülü reklamınızın renkleri ile yazı fontu boyutları ile veya görsel animasyonları üzerinde oynamalar yaparak tıklanma oranlarınızı arttırmanız mümkündür.

İzafi tıklama oranına ulaşmak için Google Adwords paneliniz üzerinden “Reklam Grupları” bölümüne gelerek alttaki raporlamanın en son sütununda bu verilere ulaşabilirsiniz.

Bir önceki yazımız olan SEM Kampanyaları İçin Site Optimizasyonu başlıklı makalemizde adwords, sem ve SEO hakkında bilgiler verilmektedir.

SEM İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.