SEM Ne Demektir?

SEM Ne Demektir?

SEM nedir? Dijital dünyada en çok konuşulan kavramlardan olan SEM nedir sizler için bu sorunun yanıtını verdik. SEM (Search Engine Marketing) kısaca arama motoru pazarlamacılığı olarak tanımlanabilir. SEM kavramı genel olarak SEO (Search Engine Optimization) kavramı ile birlikte kullanılır. SEO ve SEM farklı kavramlar olmasına rağmen dijital pazarlama alanında birlikte kullanılmaktadır.

SEM Ne Demektir?

SEM anlamı nedir? SEM anlamı; aslında dijital reklamları içermektedir. Çeşitli görseller, videolar ve metin içerikleri ile desteklenen marka reklamları satışı artırmak için kullanılmaktadır.

SEM sistemini kullanırken mevcut müşteri kitlenizin markaya olan ilgisini artırabilir ya da yeni müşterilerinizi markanıza çekebilirsiniz. SEM stratejisi ile daha az zamanda, vakit kaybetmeden ve az maliyet ile Google’da üst sıralara çıkabilirsiniz. SEO organik olarak internet dünyasında büyümeyi sağlarken SEM daha kısa zamanda sonuç almanızı sağlayacaktır. Fakat SEM ve SEO stratejilerini birlikte kullanmak her zaman daha mükemmel sonuç verecektir.

 

SEM Dijital Pazarlamada Nasıl Kullanılır?

SEO içerik hazırlarken uzun vadeli bir yatırım yaparak markanızın ürünlerinin satışını artırmayı hedeflersiniz. Eğer SEM yaparsanız daha kolay ve kısa bir zaman diliminde reklamınız görünür olmaya başlar. İstediğiniz tutarı ödeyerek reklamınızı bölgesel ya da küresel çapta yayınlayabilirsiniz. Google Adwords hizmeti ile SEM yapmak oldukça pratik olacaktır. SEM ile reklam verdiğiniz takdirde arama motorlarının sonuç sayfalarında en üst sıralarda, sağda ya da alt bölümde organik arama sonuçlarının etrafında yayınlanır.  Genel olarak bu reklamlar sponsorlu link olarak görünmektedir. Google Adwords dışında Bing ve Yahoo ile Yandex arama motorlarına da reklam verebilirsiniz. Reklam metinlerini bu platformda markalar oluşturur. Yani dilediğiniz anahtar kelime ve sözcük öbeklerini siz oluşturabilirsiniz.

 

SEM İçin Bütçe Nasıl Yapılmalıdır?

SEM için bütçe ayırırken mutlaka anahtar kelimeler için bir uzmandan danışmanlık hizmeti almalısınız. Markanız ile ilişkili olarak aratılan anahtar kelimeler nelerdir bunları iyice araştırmanız gerekir. Küçük bir bütçe ile başlayarak ve satışlarda artış görüldükçe bütçeyi artırma yoluna gidebilirsiniz. Firmanızın büyüklüğüne ve aylık kar payınıza göre bir bütçe stratejisi belirleyebilirsiniz. Ödemeyi ziyaretçi sayısına göre değil satış artışına göre yapmalısınız.

Bir önceki yazımız olan Sem Hizmetlerinde Firma Tercihinin Önemi başlıklı makalemizde adwords ve sem hakkında bilgiler verilmektedir.

SEM İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.