Sem Kampanyaları Nasıl Ölçümlenir ?

Sem Kampanyaları Nasıl Ölçümlenir ?

Search Engine Marketing yani arama motoru pazarlamacılığı kavramı; günümüzde ürün ve hizmet satışı gerçekleştiren önemli firmalar tarafından tercih edilir hale gelmiştir. Kısa adı SEM olan pazarlama yöntemi sayesinde ürün ve hizmetler için düzenlenen kampanya ve tanıtımlar daha çok internet kullanıcısı tarafından erişilebilir hale gelmektedir.

SEM Kampanyaları ve Ölçümleme

Klasik pazarlama ve reklamcılık yöntemlerinde; ilgili tanıtımın ve ilanın hangi hedef kitleye ulaştığı, ne kadar kişiye ulaştığı gibi kavramlar ürün ve hizmet sunan kişi ve kurumlar için nasıl önem taşıyorsa; search engine marketing yolu ile arama motorlarında gerçekleştirilen pazarlama ve tanıtımların kaç kullanıcıya ulaştığı konusu da aynı derecede önemlidir. Şirket ve kurumlar bu yolla tanıtım faaliyetlerinin verimlilik düzeyini ölçümleyebilirler.

Ölçümleme Yöntemleri

Arama motoru pazarlamacılığı alanında dikkat çeken iki ölçümleme yöntemi mevcuttur. Bu yöntemlerin birincisi klasik dönüşüm olarak da adlandırılan ölçümleme yoludur. Bu yöntemde; gerçekleştirilen satışlar aynı müşteri tarafından yapılsa dahi satış miktarı baz alınarak dönüşüm hesaplanmaktadır. Örnek verecek olursak; bir şirket tarafından adwords yolu ile ulaşılan bir yazılım ürünü, farklı şirket birimleri için iki defa satın alınmış ise ölçümleme sonucunda tıklama sayısı bir olmasına rağmen iki satış dikkate alınarak dört dönüşüm meydana geldiği sonucuna ulaşılmaktadır.

Esnek dönüşüm yöntemi olarak adlandırılan ve en gerçekçi istatistiki sonuçlara bizi ulaştıran yöntemde ise yukarıda yer alan örnekte belirttiğimiz tıklama sayısı da ölçümlemeye dahil edilmektedir. Bu yöntemle yapılan ölçümleme sonucunda müşteri şirketin gerçekleştirmiş olduğu tek tıklama ile iki satışın yapıldığı ve üç dönüşüm meydana geldiği sonucuna ulaşılır. Bu veri; analiz ve verimlilik çalışmaları için en gerçekçi veri olarak dikkate alınmaktadır.

Doğru Ölçümleme İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler

* Şirket ve kurumların dijital pazarlama ve adwords alanında yapacakları analiz için ileri düzeyde hesap kontrol ve yönetim bilgisi gerekmektedir.

* Ölçümleme konusunda en sağlıklı veriler adwords ajansları tarafından sağlandığı için bir ajans ile çalışmak sizi en doğru verilere ulaştırır.

* Adwords takibinde analytics ve adwords hesaplarının birbirlerine bağlanması daha zengin içeriğe sahip verilere ulaşılmasını sağlar.

 

Bir önceki yazımız olan Mobil Sayfaların İndexlenme Süreci başlıklı makalemizde dijital pazarlama ve sem hakkında bilgiler verilmektedir.

SEM İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.