SEM Kampanyaları İçin Site Optimizasyonu

SEM Kampanyaları İçin Site Optimizasyonu

Sem kampanyalarından sağlayacağınız fayda ziyaretçi bazlı olacağından, ziyaretçilerinize maksimum verim ve kullanım kolaylığı sağlamanız gerekmektedir. Tabi bu durum site üzerinde bazı köklü değişiklikler yapmanıza neden olacaktır. Dilerseniz küçük ama çok etkili site içi SEM optimizasyon işlemlerine birlikte göz atalım.

KATEGORİLERİN BELİRLENMESİ

Kategorileri belirlerken hiç düşündünüz mü? Hangi kategorinin bilgi almak için tercih edildiğini? Örneğin bir sitede gezinirken aradığınız kategori ilk sıralarda yer alıyorsa bu sitede istediğiniz bilgilere daha hızlı ulaşmaz mısınız? Şimdi ise daha kolay bir kullanım için kategorilerin sıralamasını belirleyelim ki bizi tercih edecek ziyaretçilere daha hızlı bir hizmet sağlayabilelim.

Örneğin kategorilerinizi belirlerken anahtar kelime aracına göre optimize etmeniz daha iyi olacaktır. İlk olarak kategori adının internet kullanıcıları tarafından nasıl aratıldığını bilmemiz gerekmektedir.

Dekorasyon sitesi için oluşturacağınız kategorinin adını “Dekorasyon Tavsiyeleri” olarak belirlediniz fakat aşağıda gördüğünüz gibi “Dekorasyon Fikirleri” olarak kullanmanız SEM açısından da daha yararlı olacaktır.

sem-aranma
Bir dekorasyon sitesinin mevcut 10 kategorisi olduğunu düşünürsek liste sıralamasını 1. Den sona doğru aranma hacmi en yüksekten en düşüğe doğru sıralamanız gerekmektedir.

İLETİŞİM BİLGİLERİ

İletişim bilgilerini sitenin yüksek derecede dikkat çeken, genellikle üst kısımlarında (Header) yer vermeniz “Call to action” etkileşimi için faydalı olacaktır. Ziyaretçilerin her dakika aklında yeni bir soru oluşabilme olasılığı sizi bu optimizasyonu yapmaya zorlayacaktır.

ETKİLEŞİME GEÇİRME / SATIN ALMA EYLEMLERİ

Etkileşim ve satın alma eylemlerini gerçekleştirecekleri butonlar mutlaka dikkat çekici (kırmızı, yeşil) renkler ile görsel şıklığa sahip olarak hazırlanmalıdır. Örneğin bir e-ticaret sitesinde ürün satın alındığında ürünü sepete doğru gitmesini sağlayan şık bir animasyon ile etkileşimi sağlamanız ziyaretçi gözünde sitenin profesyonelliğini bir kez daha gözler önüne serecektir.

Bir önceki yazımız olan Yeni Adwords Düzenlemesi ile Neler Değişecek? başlıklı makalemizde adwords, cpa ve cpc hakkında bilgiler verilmektedir.

SEM İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.