SEM İle SEO Arasındaki En Büyük Farklar

SEM İle SEO Arasındaki En Büyük Farklar

SEM yani arama motoru pazarlaması ve SEO arama motoru optimizasyonu ilk bakışta aynı olarak görünse de birbirlerinden farklı içeriklere sahip alanlardır. Bu iki alan arasında birçok farklılıklar bulunmakta ve işletmelerin ihtiyaçlarına göre iki alanda gerekli olmaktadır. SEO ve SEM uygulamaları yanlış uygulandığı zaman ne yazık ki istenilen sonuçlar elde edilememekte ve başarısızlık durumu ortaya çıkmaktadır.

           Dijital pazarlama ve arama motoru optimizasyonu arasındaki farklar şu şekilde sıralanabilir:

1- Maliyet:

SEO ve SEM arasındaki en büyük fark ilk olarak maliyet şeklinde karşımıza çıkmaktadır. SEO SEM’e göre daha az maliyetli bir uygulamadır. Bunun sebebi ise SEM’de anahtar kelimelerin fiyatlarının devamlı olarak değişkenlik göstermesidir. Bunun sebebi sektörde kullanılan anahtar kelimelerin yoğunluğu olarak açıklanabilir. Eğer kullanacağınız anahtar kelimeler yoğun bir şekilde kullanılıyorsa maliyetleri de daha yüksek olacaktır. Ancak SEO uygulamalarında böyle bir durum söz konusu değildir ve ücretler sabit seyirde izlemektedir.

 

2- Etki süresi:

SEM uygulamaları SEO’ya göre çok daha hızlı bir etki süresine sahiptir. SEO daha uzun süreli çalışmalar gerektirir ve geri dönüş süresi de bu oranda daha uzun bir süreyi kapsar. Ancak SEM çalışmalarında reklam için yaptığınız çalışmalara bir kaç gün içerisinde hemen geri dönüş alırsınız.

 

3- Ulaşılabilirlik:

Arama motorlarında yapılan aramalar sonucu kişiler aradıkları cevaplara anında ulaşmak isterler. Bu yüzden de sayfada yer alan dijital reklamlar daha ön planda olmanızı sağlamaktadır. İnsanlar uzun bir süre istediği ürünleri aramak yerine hemen ilk karşılarına çıkan görsele tıklayarak istediklerine daha hızlı ulaşma eğilimi gösterirler. Bu psikolojik bir davranış biçimi olsa da SEM uygulamalarında oldukça yardımcı bir unsur olur. Bu yüzden SEM uygulamaları hızlı ulaşılabilirlik adına arama motorlarında oldukça önemli bir yere sahiptir.

Bir önceki yazımız olan Rakip Firma Analizi Ve Eksiklerin Belirlenmesi başlıklı makalemizde dijital pazarlama ve sem hakkında bilgiler verilmektedir.

SEM İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.