SEM – İçerik Pazarlamasına Türk Kullanıcıların Tepkileri

SEM – İçerik Pazarlamasına Türk Kullanıcıların Tepkileri

Türkiye’de yer alan internet kullanıcılarının içerik pazarlamasına nasıl tepkiler verdiğini hiç merak ettiniz mi? Açıkçası biz merak ettik ve sizin de merak edeceğinizi düşündük. Açıkçası içeriğin eğlenceli olması, yayınlanan sitenin ziyaretçiler gözündeki güvenilirliği gibi birçok faktör içeriğin başarıya ulaşmasını etkileyen en büyük unsurlardan bir kaçı oluyor.

İÇERİĞİN TÜRÜ

Yapılan araştırmalar içeriğin en yüksek ve en doğru etkileşimi sağlamasında, içeriğin komik, eğlenceli, bilgi verici, eğitici olduğunu gösteriyor. Heyecanlı, tartışmalı, şiddet içeren içeriklerin ise minimum geri dönüşlere neden olduğunu bilmenizi isteriz.

İÇERİĞİN DUYGU YÜKÜ
Gene bir diğer veride ise içeriğin duygu yükünün öneminden bahsediliyor. Öne çıkan içeriklerin duygu yükünü ise ağırlıklı olarak yaratıcı, düşündürücü, faydalı içerikler oluşturuyor. Saldırı hissi ve reklam odaklı içerikler ise sosyal medyada en az etkileşime geçilen içeriklerin temelini oluşturuyor.

İÇERİĞİN YAYINCI SİTESİ

İçeriklerin yayınlandığı site aslında içeriğin de kaderini belirleyen bir diğer unsurdur. Yayıncı sitenin saygınlığı, kullanım oranı bu kriterlerin bir kaçıdır. Ülkemizde en etkili ve yaratıcı içerikleri sunan firmalara baktığımızda ise Eti, Ülker, Adidas, Milliyet, Trendyol, İş Bankası, DeFacto, Kiğılı gibi markalar bizleri karşılıyor.

İÇERİK PAZARLAMASINDA MARKALARIN DAVRANIŞLARI

Sosyal medya kullanıcıları üzerinde yapılan araştırmalardan çıkarılan bir diğer sonuçta, tüketicilerin markalar ile daha hızlı iletişim kurabilmesini sağladığı için sosyal medya üzerinden iletişim kurmayı tercih ettiklerini ortaya çıkarıyor.

Bir önceki yazımız olan Türk Kullanıcıların Bannerlar İle İmtihanı başlıklı makalemizde adwords, adwords hizmetleri ve adwords yönetimi hakkında bilgiler verilmektedir.

SEM İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.