SEM Dünyasının Yeni Trendi – Growth Hacking

SEM Dünyasının Yeni Trendi – Growth Hacking

Bir internet projesi ana yapıda 4 farklı süreci yaşamaktadır. Bunlar Pazar analizi, oluşturma, yayınlama, geri dönüş şeklinde fiyatlandırılabilir. Projeler kimi zaman yayınlama ve geri dönüş süreçlerinde kişilerin yüzünü güldürse de, bazı projelerin kaderleri bu sürece ulaşamamaktadır hatta denemeye değer bile bulunmayan projeler olabilirler.

Amerika’da yaygın olarak hızla büyüyen bir kavram olan Growth Hacking tekniği ise projelerin yayına alındıktan sonra derin ve detaylı analizler ile geri dönüşüm oranlarını gözle görülür oranlarda arttırmayı hedefleyen bir yöntemdir.

Peki, neleri analiz ediyorlar?

İnternet sitesi üzerinden gerçekleşen her metrik onlar için iyi bir analiz malzemesi olabilmektedir. Örneğin seo, viral pazarlama, sosyal medya etkileşimi, içerik pazarlaması, SEM ana temelleri oluşturan analiz araçlarıdır. Bilmeniz gereken bir diğer husus ise Linkedin, Twitter ve Facebook gibi büyük devlerin de Growth Hacking yöntemi için özel departmanlara sahip olduğudur.

İlk örnek Twitter’dan geldi!

Twitter yaptığı analizler ile ilk üye olan kişilerin ilgisini çekebilecek Twitter hesaplarını gösterdiklerinde, yeni üyelerin daha fazla zaman geçirdiklerini tespit etmesi üzerine, tüm üyelik adımlarını sıfırdan değiştirmiştir.

Growth Hacking Örneklendirmesi

Örnek olarak Growth Hacking sizlere site üzerinde yaptığınız periyodik işlemleri inceleyerek daha kolaya indirgiyor. 100 metre mesafelik bir virajlı yol yerine 40 metrelik düz bir yol oluşturmanız Growth Hacking işleminin ana mantığını kafanızda oluşturabilir.

Bir önceki yazımız olan SEM - İçerik Pazarlamasına Türk Kullanıcıların Tepkileri başlıklı makalemizde adwords, İçerik Pazarlaması ve sem hakkında bilgiler verilmektedir.

SEM İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.