İnternet Reklamcılığı

İnternet Reklamcılığı

Outdoor reklamcılıkların yerini hızla dijital reklamcılığa devretmesi internet reklamcılığı kavramının da ortaya çıkmasını sağlamıştır. İnternet reklamcılığı iç dünyasında oldukça geniş seçeneklere sahiptir. Bunları ana gruplar halinde sıralarsak daha iyi anlamanızı sağlarız. SEM

Gösterim Başı Fiyatlandırma

Gösterim başına maliyet çıkaran reklamlar, hiçbir aksiyon olmaksızın sadece gösterim için maliyet çıkarmaktadır. Örneğin 1000 gösterim için 5 $ fiyat biçiliyorsa bu reklam seçeneği sadece gösterimden sorumludur. Ziyaretçilerin dikkatini çekmek içinse etkili bir göster, video veya kampanya metni hazırlamanız gerekmektedir.

Satın Alma Başına Fiyatlandırma

Adından da anlaşılacağı gibi verdiğiniz reklamlarda satışını gerçekleştireceğiniz her hizmet/ürün için yayıncılara reklam komisyonu ödemekle yükümlüsünüz. Oldukça karlı olarak gözükse de fiyat konusunda avantajı olan ürünler daha çok satış hacmine ulaşacaktır.

Tıklama Başı Fiyatlandırma

İster görsel reklam isterseniz de metin reklamları olsun tıklama başına bir maliyet ödeyeceğiniz bu reklam çeşidinde reklam verdiğiniz sektöre göre farklı tıklama başı maliyetler çıkmaktadır. Tıklama odaklı reklamları vereceğiniz sezonun da hizmet verdiğiniz sektöre uygun olması daha fazla geri dönüş alacaktır.

Sosyal Medya Odaklı Fiyatlandırma

Facebook Business, Twitter, Google Adwords, Yandex Direct, Bing, Pinterest, Instagram gibi sosyal medya odaklı sitelerin reklam seçenekleri ülkemizde en çok tercih edilenler arasındadır. Tavsiyemiz ise ilk önce küçük bütçeler dahilinde sosyal medya odaklı reklamları tercih etmenizdir. Bu süreç sizi reklam kampanyaları oluşturma konusunda da oldukça deneyim kazanmanızı sağlayacaktır.

Bir önceki yazımız olan Arama Motoru Optimizasyonu başlıklı makalemizde adwords, Arama Motoru Optimizasyonu ve sem hakkında bilgiler verilmektedir.

SEM İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.