Adwords Kelime Aracı

Adwords Kelime Aracı

Google Adwords nedir? Bu araç sayesinde Google arama motorunda e-ticaret siteniz ve markanızın web sitesi daha çok kullanıcıya ulaşır. Belirli bir bütçe ayırarak Google’da üst sıralara çıkabilir ve sponsorlu reklam verebilirsiniz. Google SEM reklam vermek için her ay belirli bedeller ödemek zorundasınız. Fakat sisteme ücretsiz olarak üye olabilirsiniz. Bu aracı kullanırken satın aldığınız anahtar kelimeler ile rekabetin içine girebilir ve ürün reklamınızı yapabilirsiniz. Google Adwords kelime aracı olan Keyword Planner kullanarak sektörünüzde, kullanıcıların en sık aradığı anahtar kelimeleri tespit edebilirsiniz. Peki doğru anahtar seçimini nasıl yapacaksınız?

İçerik pazarlaması yaparken doğru anahtar kelimeleri seçmek ne kadar önemliyse bu sistemi kullanırken de doğru anahtar kelimeleri seçmek o denli önemlidir. Bu noktada yapılması gereken dijital reklam metinlerinin içine gereksiz anahtar kelimeleri doldurmaktan kaçınmaktır. Çünkü size kazanç getirmeyecek anahtar kelimeler hem boşa para harcamanıza neden olur hem de reklam stratejinizi amacından uzaklaştırır. Eğer sektörünüz ile bağlantısı olmayan anahtar kelimeleri satın alır ve bunları reklam metinleri içinde kullanırsanız kaybedeceğiniz tek şey paranız değil aynı zamanda itibarınızdır. Çünkü bu yöntemi denerseniz Google bunu fark edecektir. Böylece kalite skorunuz düşecektir ki kalite skoru Google yönetimi tarafından fazlaca önemsenen kriterlerden biridir. Bu yöntemi kullanarak müşteri ve kullanıcılar tarafından da marka imajınız zarar görecektir. Çünkü bulmak istediği şeyi arayan kullanıcı sizin web sitenizi tıkladığında ve aradığını bulamadığında markanıza dair olumsuz bir yargı geliştirecektir.

Google Adwords kullanırken markanızın ve ürünlerinizin amaç ile hedefleri doğrultusunda anahtar kelimeler seçerek içerik hazırlamaktır. Bunun için hedef kitleniz ve potansiyel müşterilerinize ulaşmanız yeterlidir.

Reklam metinlerinde gereğinden fazla anahtar kelimeyi yan yana sıralamak da olumlu değil olumsuz bir sonuç verir. Uzmanlar, genel olarak bir reklam metninde en fazla yirmi adet anahtar kelime kullanılmasını öneriyorlar.

Google Adwords anahtar kelime seçerken bazı yöntemler vardır. Geniş eşleme bu yöntemlerden ilkidir. Burada anahtar kelime söz öbeği seçtiğiniz sözcüklerden herhangi biri arandığında kullanıcının karşısına çıkar. Örneğin v yaka gömlek anahtar kelimesini seçerseniz kullanıcılar v yaka yazdığında da gömlek yazdığında da reklamınız çıkabilir. Öbek eşleme yöntemini seçtiğinizde anahtar kelimenizin tırnak içinde tam olarak aranması gerekir. Yani ‘‘ v yaka gömlek’’ olarak arama yapıldığında reklamınız çıkacaktır. Tam eşleme yaparsanız kelime, ek almadan seçtiğiniz haliyle arandığında kullanıcının karşısına çıkar. Negatif eşleme yönteminde ise seçtiğiniz anahtar kelimenin önüne ya da ardına herhangi bir kelime aldığında arama sonuçlarında çıkmazsınız. Örneğin çiçekli v yaka gömlek sözcük öbeğinde çiçekli kelimesini negatif eşleme yaparsanız bu şekilde arandığında sizin web siteniz kullanıcının karşısına çıkmaz.

Bir önceki yazımız olan Google Adwords Nedir? başlıklı makalemizde Google Adwords Hizmetleri ve Google Adwords Nedir? hakkında bilgiler verilmektedir.

Google Adwords Nedir? İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.