SEM Google Adwords kalite puanı nedir?

SEM Google Adwords kalite puanı nedir?

Google Adwords kalite puanı nedir? Kalite puanı; reklamınız için seçtiğiniz anahtar kelimelerin çektiği reklam oranı ve açılış sayfalarının kalitesine verilen puandır. Site puanı ne kadar yüksekse reklamın başarısı da o oranda yüksek olacaktır. Eğer site kalite puanı yüksek ise kullanıcılar reklamınızı gördüğünde bunun faydalı olduğu düşünürler. Örneğin siz bir ayakkabı üretici firma iseniz markanızın reklamı da Google SEM ile arama motorunda üst sıralarda yer alacaktır. Bir kullanıcı spor ayakkabı anahtar kelimesini arattığında karşısına direkt olarak sizin markanızın reklamı çıkarsa mükemmel kullanıcı deneyimi yaşamış olur. Böylece kalite puanınız yükselir.

Google Adwords Hizmetinde Kalite Puanı Nasıl Öğrenilir?

Kalite puanınızı öğrenmek istiyorsanız ekranın üst bölümünde bulunan ‘Kampanyalar’ sekmesine tıklayıp ‘Anahtar Kelimeler’ sekmesini seçmeniz gerekir. Dilediğiniz anahtar kelimenin yanında bulunan beyaz konuşma balonunu seçerek sözcük öbeği ile ilgili tüm bilgilere kolaylıkla ulaşabilirsiniz. Puanlama sistemi 1’den 10’a kadardır. Burada 1 en düşük puan, 10 ise en yüksek puandır.

Google Adwords Kalite Puanı Nasıl Yükseltilir?

Öncelikle markanız ile alakalı birbiriyle direkt ilişkili anahtar kelimeleri gruplayarak işe başlayabilirsiniz. Örneğin bir giyim markası için reklam vereceksiniz. Bu durumda şöyle bir gruplama yapmalısınız.

  • Koton Kadın Bluz Grubu
  • V Yaka Bluz Şeftali
  • Dantel Detaylı Bluz Beyaz
  • Oyuk Yaka Bluz Gül
  • Koton Kadın Tunik Grubu
  • Rahat Kesim Tunik
  • Bisiklet Yaka Tunik
  • Baskılı Tunik

Bu gruplama tekniği sayesinde tunik arayan kullanıcılar tuniklere, bluz arayan kullanıcılar da bluzlara kolayca ulaşabilecek.

Eğer kullanacağınız anahtar kelime tek ise geniş eşleşme seçeneğini kullanmayı önermiyoruz. Çünkü bu seçeneği seçmeniz durumunda birbirinden ilgisiz sonuçlarla karşılaşabilirsiniz. Örneğin bir spor ayakkabı markasına sahipseniz anahtar kelimeniz ‘ayakkabı’ olmamalıdır. Bu anahtar kelimeyi seçerseniz kullanıcıların karşısına başka markaların stiletto ayakkabıları, platform ayakkabıları gibi sonuçlar çıkacaktır. Seçeceğiniz doğru anahtar kelime ‘spor ayakkabı’ olmalıdır.

Negatif anahtar kelimeleri de Google Adwords’e eklemeniz gerekir. Negatif anahtar kelimeyi seçtiğiniz andan itibaren arama sonuçlarına bu sözcük öbeğini yazınca sizin markanız artık arama sonuçlarında kullanıcının karşısına çıkmayacaktır.

Bu stratejileri kullanarak Google Adwords kalite puanınızı yükseltebilir ve rakiplerinize satış konusunda üstünlük sağlayabilirsiniz.

Bir önceki yazımız olan Coğrafi Bölgelere Göre Hizmet Tanıtımı başlıklı makalemizde adwords ve sem hakkında bilgiler verilmektedir.

Google Adwords Danışmanlığı İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.