Google Adwords Esnek Dönüşüm Ölçümleme

Google Adwords Esnek Dönüşüm Ölçümleme

Özellikle adwords danışmanlığı SEM hizmeti veren firma yada kişilerin müşterilerine yayınlanan kampanyanın nasıl geri dönüşler sağladığını sunması büyük bir sorun teşkil ediyordu. Google Adwords tarafından sunulan Esnek dönüşüm (flexible conversion) özelliği ile her tıklamanın geri dönüşümü çok daha kolay takip edilecek.

Google tarafından gelen açıklamada bu özelliğin üzerinde uzun mesailer harcandığı belli oluyor. Peki, bu özellik kampanyalarda nasıl bir etki yaratacak. Örneğin tıklama başına satış oranları gibi tüm geri dönüşler sayılabildiği gibi filtreler de oluşturulabiliyor.

Bir örnek ile açıklamamız gerekirse bir muhasebe yazılımı için reklam kampanyası oluşturulduğunu düşünün. Kişiler aynı yazılımı birden çok kez satın alırken (farklı amaçlar ile kullanım için) Adwords menüsüne 1 tıklama 2 satış ve dört dönüşüm olduğunu yansıtır. Fakat Esnek dönüşüm özelliği sayesinde bu dönüşümlerin her biri bir dönüşüm sayarak 3 dönüşüm gösterir.

Bu özelliğin etkin bir şekilde kullanılması için profesyonel bir hesap yönetim bilgisine sahip olunması gerekir. Eğer ki bu konuda yeterli bilginiz yok ise bir adwords ajansı ile anlaşarak reklam kampanyalarınızı daha etkin kullanmanızı öneririz.

Eğer Adwords reklamlarınızın geri dönüşümünü izlemek istiyorsanız bir diğer seçenek olarak Dönüşüm İzleme için mutlaka Adwords ve Analytics hesaplarınızı bağlamanızı öneririz. İstediğiniz işlemi belirlediğiniz taktirde sitenize giren ziyaretçilerin belirlediğiniz hedefe kaçının ulaştığını kolayca takip edebilirsiniz. Bu hedef ürün satın alma, e bülten kaydı, indirme işlemi gibi birçok aksiyon olabilir.

Bir önceki yazımız olan Adwords Reklamları Telefon Uzantıları başlıklı makalemizde adwords, dijital pazarlama ve Google hakkında bilgiler verilmektedir.

SEM İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.