E-ticaret Siteleri İçin SEM Kavramı

E-ticaret Siteleri İçin SEM Kavramı

E-ticaret sitelerinin binlerce ürün kalemi olduğunu düşündüğümüzde SEM yönetimi  için profesyonel bir yardım alması gerekmektedir. Fakat ülkemizde kendi kampanyalarını yöneten kişilerde en sık karşılaşılan 5 hatayı tespit ederek sizlerle paylaşmak istedik. Eğer sizde bir e-ticaret sitesi yönetiyorsanız bu hataları yapıyor olabilirsiniz. En azından hatanın neresinden dönerseniz kardır.

1- Tüm Kampanyaların Ana Sayfaya Yönlendirilmesi

E-ticaret siteleri bir ürün için kampanya oluşturduğunda bağlantı adresi olarak ana sayfaya yönlendirebiliyor. Örneğin Note 7 model bir telefon arayan ziyaretçinin ana sayfaya yönlendirilmesi aslında onun işini kolaylaştırmaktan çok uzatmanıza neden oluyor. O nedenle tüm ürünler için alakalı ürünün sayfasına reklam verilmesi gerekmektedir. Adwords üzerinden kategori bazlı reklam kampanyalarında ise ilgili kategoriye bağlantı verilmesi gerekmektedir.

2- Reklam Hedef Kitlesinin Yanlış Belirlenmesi

Özellikle Adwords ajansı firmalar bu analizi çok iyi gerçekleştiriyor. Reklam ayarlarında bir anahtar kelimenin uygulayacağı stratejide 3 farklı yöntem yer almaktadır. Geniş, Kelime veya Tam seçenekleri aslında anahtar kelimenin hangi varyasyonları üzerinde reklam gösterilmesi gerektiğini belirleyen bir seçenektir. Kitap anahtar kelimesi üzerinde geniş seçeneğini seçtiğinizde “anaokul kitabı” aratmasında da reklamınız gözükecektir “din kitabı” aratmasında da reklamınız gözükür. Bu konuda tavsiyemiz ise genellikle Tam eşleşme seçeneğidir.

3- Negatif Anahtar Kelimeler Eklenmemesi

Örneğin halı satışı gerçekleştiriyorsanız “yün halı” satmadığınız taktirde “yün” kelimesini negatif anahtar kelimelere ekleyerek o kelime ile yapılan aramalarda reklamınızı göstermeyebilirsiniz. Negatif anahtar kelimeleri belirlerken iyi düşünün.

4- Lokasyonun Hedeflenmemesi

Örneğin Antalya, Bursa ve Kütahya illerinde reklamlarınızın gözükmesini istiyor fakat İzmir, İstanbul illerinde gösterilmemesini istiyorsanız bu durumu Adwords danışmanlığı panelinizden Lokasyon Hedefleme özelliği ile sağlayabilirsiniz. Hangi lokasyonlarda reklamınızın gözükeceğine karar verebilirsiniz.

5- Google Analystic İle Bağlanmaması

Google Adwords üzerinden oluşturduğunuz kampanyaların siteniz ile alakasını rahatlıkla takip edebilmek için mutlaka Google Analystic servisi ile bağlamanızı öneririz.

Bir önceki yazımız olan Adwords Kampanyalarında Bölgesel Seçim Yapma başlıklı makalemizde adwords, Adwords danışmanlığı ve adwords yönetimi hakkında bilgiler verilmektedir.

SEM İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.