Adwords’e Reklam Vermeniz İçin 5 Kazançlı Neden

Adwords’e Reklam Vermeniz İçin 5 Kazançlı Neden

İnternet üzerinde onlarca farklı reklam stratejisine dayalı seçenek bulunmaktadır. Peki, bunca farklı seçenek varken neden Google Adwords ( SEM ) reklamcılığının ağır bastığını maddeler halinde gözler önüne serelim. Öncelikle Google arama motorunun ülkemizde kullanım oranlarının %83 civarında bir paya sahip olması ve arama sonuçlarında ilk sıraları reklamlara ayırması başlıca nedendir.

Hedef Kitle Size Gelir

Örneğin iş ayakkabısı satışı yaptığınız bir mağazanız olduğunu varsayalım. Ankara ilinde ikamet ediyorsanız sadece Ankara seçili olarak oluşturulan kampanyalarda iş ayakkabısı alacak kişi muhtemelen arama motoruna şu şekilde bir arama yazacaktır “ankara iş ayakkabısı” bu anahtar kelimeye kampanyanıza yer verdiğiniz taktirde hedef kitleniz doğrudan size ulaşmış olacaktır. Adwords danışmanlığı veren firmalar bu konuda sizlere büyük fayda sağlayabilir.

Sadece Hedef Müşterileriniz İçin Ödeme Yaparsınız

Örneğimize ayakkabı sektöründen devam edelim. Ayakkabı takdir edersiniz ki çok geniş bir kavramdır. Cinsiyete göre ayrıldığında bay, bayan kullanım amacına göre ayırıldığında ise spor, outdoor, günlük, kışlık, yazlık vb. birçok filtreleme yapılabilmektedir. Siz anahtar kelimelerinizi doğru bir şekilde belirlerseniz sadece yazlık ayakkabı müşterileri için ödeme yaparsınız. Oysa doğru belirlenmediği takride spor ayakkabı aramasından gelen hedef kitle için gereksiz reklam maliyetleri ödemek zorunda kalırsınız.

Bütçe Kontrolü Tamamen Sizin Elinizde

Kampanyanız için belirlediğiniz bütçe sayesinde günlük kullanım veya reklam ( SEM ) kampanyası boyunca harcanabilecek tutar tamamen tarafınızca belirlenir. Bu sayede kötü sürprizler ile karşılaşmamış olursunuz.

Çalışma Saatlerinize Göre Zamanlama Özelliği

Örneğin haftanın sadece 5 günü çalışıyorsanız sadece bu günlerde belirlediğiniz saatler arasında reklamlarınızın gözükmesini sağlayabilirsiniz. Özellikle hizmet sektöründe bu özelliğin kullanımı bir hayli yoğun oluyor. Ya da 7/24 reklamlarınızı yayınlayarak sitenize “Beni Ara” gibi call to action sağlayacak modüller kurabilirsiniz.

Analiz Etme ve Raporlama

Birçok reklam seçeneğinin aksine Google Adwords yönetimi üzerinden verilen reklamların kuruşu kuruşuna hangi anahtar kelimeler üzerinden nasıl harcandığı konusunda bilgi sahibi olabilirsiniz. Analiz ederek anahtar kelimelerin daha etkin şekilde optimize edilmesi içinde bir Adwords ajansı ile ortak çalışma yürütebilirsiniz.

Bir önceki yazımız olan Adwords'de En Büyük Rakipleriniz İle Rekabete Girin başlıklı makalemizde adwords, Adwords ajansı ve adwords yönetimi hakkında bilgiler verilmektedir.

Google Adwords Danışmanlığı İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.