Adwords Müşteri Eşleme Özelliği

Adwords Müşteri Eşleme Özelliği

Adwords tarihine baktığımızda en büyük radikal kararın müşteri eşleştirme özelliği olduğunu söyleyebiliriz. Peki, Adwords reklam verenleri bu durumu nasıl bir avantaja dönüştürecek inceleyelim. Eğer ki e posta pazarlaması için bir e-bülten listeniz var ise bu listeyi Adwords servisine yükleyerek hangi e posta adreslerinin Google servislerinden yararlandığını görebildiğiniz gibi bu e posta adreslerine göre bir reklam stratejisi kurmanız da mümkün oluyor. Şimdiden Adwords ajansı SEM olarak hizmet veren birçok işletme reklam verenler için bu özelliği kullanmaya başladı.

Google tarafında ise e posta pazarlaması konusunda oldukça geniş güvenlik önlemleri alındı. Şöyle ki, sadece siteniz üzerindeki formlar, sipariş bilgileri ve direkt olarak sizinle bağlantılı olan e posta adreslerini eklemenizi istiyor. Ayrıca “Abonelikten Çık” gibi bir opt-ut bağlantısının olmasını da şart koşuyor. Bu özelliği kullanmak için aşağıdaki adımları izlemeniz yeterli olacaktır.

– Paylaşılan Kitaplığı bağlantısına tıklayın.
– Hedef kitleler > Görüntüle seçeneğini tıklayın.
– Remarketing listesinden > Müşteri e-postaları seçeneğini seçin.
– Yeni bir liste oluşturarak listenize bir ad verin.
– Ardından müşteri e posta adreslerini yükleyin.
– Eposta listenizden çıkmak isteyecek kişiler için bir opt-out linkini ekleyin.
– Üyelik süresi olarak ise 180 gün ideal olarak girilebilir.
– Yükleme işlemi bittiğinde durum kısmı “Devam ediyor” seçeneğinden “Başarılı” seçeneğine dönecektir.
– Eklediğiniz müşteri e postalarını kullanmak içinse reklam grubundan hangisinde uygulayacaksanız onu seçin. Ardından Hedef kitleler menüsü altından ilgi alanları ve remarketing menüsüne geçerek yüklediğiniz listeyi seçebilirsiniz.

Eğer ki listeniz kalabalık ise dosya boyutuna göre 12 saate kadar sürebilir. E posta adreslerinin sadece gmail olması gibi bir zorunluluk bulunmuyor. Zira gmail dışındaki mail servis sağlayıcılarını da eşleştirme konusunda oldukça başarılı bir performans sunuyor. Adwords yönetimi tarafınızca yapılıyorsa aradaki farkı sizde göreceksiniz.

Bir önceki yazımız olan Adwords Kelime Aracı başlıklı makalemizde Google Adwords Kelime Aracı, Google Adwords Nedir? ve Google Adwords Reklam hakkında bilgiler verilmektedir.

Google Adwords Nedir? İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.