Adwords Kampanyalarında Bölgesel Seçim Yapma

Adwords Kampanyalarında Bölgesel Seçim Yapma

Hizmet verdiğiniz sektör veya ürün sadece bazı illere hitap ediyorsa veya en çok talep göreceğiniz iller üzerinde kampanyanızın yayınlanmasını istiyorsanız bunu yapmak için bir SEM danışmanlığı hizmeti alabilir veya biraz teknik bilgiye sahip olmanız yeterli olacaktır.

Örneğin klima servisi olarak faaliyet gösteriyorsunuz. Türkiye’nin tüm illerine hizmet verdiğinizi düşündüğümüzde bazı illerin daha yoğun oranla talep ettiğini varsaydığımızda bu illerde daha iyi sıralamalar elde etmeniz yararınıza olacaktır. Yapmanız gereken ise Google Trendler servisi üzerinden ilgili anahtar kelimenizi yazın ve Dünya genelinde olan arama sınırını Türkiye olarak seçin.

Karşınıza
– Antalya
– İzmir
– Mersin
– Gaziantep
– İstanbul illeri çıkacaktır.

Bu illerin ortak noktasının ülke sıcaklığının en yüksek olduğu bölgeler olmasıdır. Adwords yönetimi konusunda bu illere şu şekilde anahtar kelimeler eklemeniz sizi daha düşük bütçeler ile daha yüksek ulaşım sağlayacaktır.

Antalya klima servisi, İzmir klima servisi diye ayrı kampanyalar oluşturabilirsiniz. Adwords hesabınızda her bir anahtar kelime için özel bir sayfa oluşturarak o sayfaya bağlantı vermeniz de reklam kampanyanızın puanını aşırı derecede yükseltecektir.

Aynı zamanda en çok aranma oranı gelen şehirleri coğrafi harita üzerinde görüntülemeniz de mümkündür. Adwords ajansı çalışma mantığı ise genellikle şu şekildedir. İlk gün tüm kampanyalarına maksimum bir limit belirleyerek tıklama başı maliyetler inceleme altına alınıyor. Ardından bu maliyetler üzerinden reklam kampanyası optimize edilerek maksimum verim sağlanıyor.

Bir önceki yazımız olan SEM Ajansı İle Reklam Vermenin Avantajları başlıklı makalemizde adwords, Adwords ajansı ve Adwords danışmanlığı hakkında bilgiler verilmektedir.

SEM İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.